endorsement.pngSokszor terveztem, hogy újra írok erről a Linkedin funkcióról. 

Az Endorsement egy furcsa szó, mármint magyarul kevés értelme van. A láttamozás és a jóváhagyás nem jelent szinte semmi olyat, amire vágyunk, de a "have an endorsement" kifejezés határozottan nem jó, sőt, rossz jelentésű (feljelenti a rendőr, sztaki szótár szerint). Én ezzel szemben az elismerésnek szoktam fordítani. Mert, az jóval hasznosabb, szebb és pozitívabb szó, valamint több értelme is van.

Ugyanakkor a Linkedin közössége a Hungary Business Society felületén a TANÚSÍTÁS szó mellett tette le a voksot. Eztán azt használom.

Tud ez jó lenni, ha karbantartjuk. Ebben az esetben például elérhetjük azt, hogy a nekünk tetsző elismeréseket lássuk, lássák csak a Profilunk látogatói.

Kicsit érthetőbben:

  • Nekem sokan adtak ilyen Linkedin Like-ot a Facebookra. Én egyszer töröltem a Facebook Like-ok láthatóságát. Azaz továbbra is tudtak engem erre elismerni, csak épp nem látszott.
  • Vagy van a teljes láthatóság törlése. Ebben az esetben semelyik Endorsment nem látható a jövőben a Linkedin Profilunkon.

Alapvetően egyetértek a hwsw cikkével. Mégis azt gondolom, hogy teljesen nem szabadna leírni ezt az amúgy hasznos eszközt. Érdemes tudatosan használni.

Nem rég írt egy kedves ismerősöm, hogy a felsorolt 6 dologra adjak neki egy Like-ot. Meg is tettem. Ez tetszett. Ilyen egy okos ember. Ír az összes olyan embernek, akit fontosnak tart. Láthatatlanná teszi a szükségtelen Like-okat és mindjárt azt mutatja, ami neki a legfontosabb.

Nekem, akinek több, mint 6500 ismerősöm van (és ezt én tudatosan fejlesztem), én is csak azoknak adok Endorsement-et, akit személyesen ismerek. Azaz a Linkedinről személyesen (online) ismerőseimnek is. De olyannak, akivel soha nem leveleztem eddig, azoknak nem.

Ennek alapján megmutatom a kedves olvasóknak, hogy mi módon tudja beállítani a Linkedin Endorsment-et úgy, hogy az a mi igényeinket, ami karrier célunkat, munkánkat támogassák.

LinkedIn Képzés logóSzeretne többet megtudni a Linkedinről magyarul, hatékonyabban használni a Linkedint, Céges oldalat építeni, vagy megtudni a céged hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?

Keresse a Linkedin-Képzést +36 70 932 8054

A bejegyzés trackback címe:

https://linkedin-kepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr395003655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EszteRacz 2013.01.10. 15:14:34

Tanúsítás. Közös munkánk (vagy a kölcsönös udvariasság) alapján tanúsítom, hogy az illető valóban rendelkezik a profilján megadott Skill-el.
süti beállítások módosítása