Taubert IstvánHazánkban a vállalkozók még csak a Facebookot „használják” több-kevesebb sikerrel. A Linkedin, mint eszköz igazából még csak a multik kiváltságának tűnik, ott is inkább a HR része, ami ember közelibb. A KKV-k vezetői már jó esetben hallottak róla… mint alkalmazott vadászmező. A szabadúszók már egész profin használják! A marketingesek, viszont még mindig nem kezelik szintjén, és ez az igazi jó hírem a számodra, amennyiben vállalkozóként lépsz a színre, mert ez egy valódi kiugrási pont lehet a számodra - írja újabb vendég postjában Taubert István.

A legnagyobb tévhitek tehát a Linkedinről:

  • elszigetelt idehaza! – NEM igaz: már 300.000-en vagyunk
  • jobbára álláskeresők használják - számtalan magasan képzett közép és felső vezető
  • sok az inaktív! – csupán sokkal tudatosabban használják

Míg a legtöbb közösségi oldal pörög, főleg az egyetlen közös idővonal miatt, igazi vásári zsivaj van. A Linkedinről tudni kell, hogy céllal, sokkal tudatosabban veszik igénybe. Az események, párbeszédek műhelyekbe folynak.

Szemben legtöbb közösségi oldallal a linkedin.com nem a macska megosztós, szabadidejüket töltő felhasználó, hanem az érték teremtő, és gyakran partnert kereső cégvezetők gyűjtőhelye. Itt nem kell családi fotókon, otromba videókon átverekedni magad, ha eredményes együttműködést keresel. Legyünk őszinték, Te a divatos közösségi portálokon találtál üzletre, igazi partnerre, komolyan veszed, s szerinted Téged komolyan vesznek?

Be kell látni a Linkedin egy professzionális keret. Gondolj bele, egy hely ahova az emberek nem időt tölteni mennek, hanem eredményekért. Egy hely ahol látszólag semmi nem történik, csak kizárólag üzletileg, vagy karrier által motiváltak használják.

A lényeg, hogy a dizájn letisztult, átlátható, könnyen kezelhető felhasználói rendszere pedig napról napra fejlődik… A Linkedin a számodra is valódi aranybányává válhat, miután a leglényegesebb adataid megadtad, referenciákkal feltöltötted…

1. Állapot Frissítések:

a. Nem az idővonaladon megjelenő posztok száma, hanem a minősége a fontos! Ezért mondjuk heti 1-14 poszt már optimális, mondjuk egy az érdeklődési körödre jellemző cikk linkje. A blogodból egy-egy poszt… NE használd az idővonalad üdvözlésre, ismerkedésre is csak nagyon óvatosan!

b. előbb adj egy olyan embernek ajánlást, akitől kapni szeretnél, mert így biztos előbb ad neked.

c. időnként (havonta legalább) adj hozzá adatokat, vagy módosíts a profilodon

d. oszd meg mások tartalmait

e. kérdezz!

f. javasolj! – NE oszd az észt!

g. tudasd, hogy létezel!

h. mutasd meg képességeid!

i. kelts érdeklődést, azzal hogy szakértője vagy egy területnek!

2. Csatlakozz Csoport(ok)hoz: A csoportok célja, hogy információkat osszunk meg, adott témában, a témát jellemzően a csoport neve meghatározza.

a. Adott témában felmerülő kérdések lehetőséget adnak a számodra, hogy megszellőztesd a tudásod.

b. Javaslom újoncként, még kérdésre is (okos) kérdéssel reagálj.

c. A számodra legkézenfekvőbb válasz helyett is, óvatos „nemlehetne-e” jellegű tanácsot adj. Idővel fel fog épülni Veled szemben a bizalom…

d. Tipp:

i. NE szpemelj!

ii. Annak segíts, aki kéri

iii. NE nyomulj!

3. A saját Linkedin csoport lehet a sarokköved és marketing eszközöd, nem csak marketingeseknek! ;) Egyszerűen hozz létre egy csoportot a szakterületedhez, érdeklődési körödhöz… illeszkedő témában! Célszerűen minél rövidebb, és a lehető legcélirányosabb csoport névvel!

Példa:
Tegyük fel, hogy online marketingben vagy érdekelt , illetve érdeklődsz a téma után. Hozd létre a csoportod „Online Marketing 1×1” néven!

Előnyök:

a. Az általad a csoportba meghívottak, és a mások által ajánlottak, továbbá témában keresők számára is egyértelmű lesz, hogy miről szól ez a dolog.

b. Potenciális érdeklődőid közt lesznek kollégák, akiktől tanulhatsz, leendő partnerek, tovább ajánlók, leendő munkaadók…

c. Hetente informatív hírlevéllel szolgálhatod ki a csoportod tagjait, fokozva az elkötelezettséget, növelve az elismertséget, és benne az üzleti ajánlatnak is helye van… ;)

Tény!

Ha mindezt angolul (is) tudod művelni, hatványozott eredményekre számíthatsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://linkedin-kepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr385164645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása