kulcsar-juli-vendegpost.pngMostanában észrevettem – írja vendégpostjában Kulcsár Júlia, a különleges memóriájáról ismert hazai Linkedin rajongó és HR szakember –, hogy a Linkedin csalóka információval próbálja növelni a felhasználók számát.

Korábban is használtam a Linkedin azon funkcióját, melynél több sor profil („people you may know”) megjelenik és az oldal felkínálja azok nevét, akikkel több közös ismerősöm van. Ez még rendben is lenne, hisz ezt a funkcionalitást eddig is kihasználtam. Azonban utóbb arra lettem figyelmes, hogy olyan profilok jöttek elő – miután elküldtem valakinek egy meghívót, akkor jön fel ez az oldal –, amelyeknek tulajdonosa valójában nincsenek is rajta a Linkedinen, csak az email címük szerepel az én saját címtáramban.

Ezekre a profilokra nem is lehet kattintani, csak az „add to network” nevű gombra. Ezt követően a rendszer meghívja őket, mondván, hogy én szeretnék hozzájuk kapcsolódni. Ami a csalóka a dologban, hogy ők nem is tudnak arról, hogy valaha a Linkedinre regisztráltak volna. Erről akkor győződtem meg igazán, amikor észrevettem egy másik email címemmel megjelent ilyen profilt, mely nincs regisztrálva az oldalon.

Azelőtt is volt arra lehetőségem, hogy új felhasználókat hívjak meg regisztrációra, de akkor egyértelműen látható volt, hogy én szándékosan küldök nekik meghívót. Vagyis azt szeretném, hogy ők csatlakozzanak az oldalhoz. Egyébként sosem szerettem ismerőseimet ilyesmivel bombázni, inkább szóban bíztattam őket a regisztrációra.

Az oldal azt a látszatot sugallja, hogy nekik saját profiljuk van. Ügyes marketingfogás. De vajon méltó ez a Linkedinhez? A pirossal karikázott profilokról van szó, melynél a neveket szándékosan kitakartam. A többi profil valós felhasználót rejt. Ti mit gondoltok?

Ha szeretné a Linkedin Profilját, Céges, Egyetemi oldalát erősebbé tenni, Csoportját felfuttatni, keressen meg.

2014 januárjában megjelent a könyvem a Linkedinről, amit itt megrendelhet. Rövidesen küldöm!

2800Ft-ért letölthető pdf-ben. PayPal-ra banki.tamas @ gmail.com

Vagy a Scribdről letöltheti pdf-ben $12.99-ért.

konyvek.jpg

Linkedin Képzés logóSzeretne többet tudni a Linkedinről, magyarul? Szeretné hatékonyabban használni a Linkedint, esetleg Céges oldalat építeni, vagy megtudni a cége hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?

A Linkedin Képzés blogján olvashat bővebben a Linkedinről, magyarul.

Keressen meg a Linkedin Képzés - a Linkedin Magyarul +36 70 932 8054

In English you can find us on DrLinkedin.com

A bejegyzés trackback címe:

https://linkedin-kepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr965813593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása