linkedin-toll.pngA Recommendationről írok, azaz az ajánlásokról. Ugye mindig azt mondom, hogy adjunk előbb, mint kérünk. Erről fogok most írni a TheSocialMediaHat alapján.

5 kérdésre válaszolok alább: Miért? Hogyan? Milyen a viszonyunk? Kinek? Mit?

Előszöri nézzük, miért jó az, ha írunk egy ajánlást valakinek:

  1. Mert így nem csak jót teszünk valakivel.
  2. Akár fel is lendíthetjük az üzletét, mert ugye mostanában több a negatív kritika, mint a pozitív ajánlás.
  3. Amit mi megírunk neki, azt nem csak az ő ismerősei látják, hanem a mieink is, azaz, mikor megnézik a mi profilunkat, látják, hogy mi milyen jó véleménnyel vagyunk üzletfeleinkről, azaz szeretnek majd velünk üzletetkötni.
  4. Egy-egy jó ajánlás visszaad nekünk!

can-you-recommend-me.png


Most nézzük a Hogyan? kérdésre a választ.

  1. Ha kapunk egy ilyen levelet, SOHA NE nyomjuk meg REPLY gombot!
  2. Hanem a nagy KÉK gombra kattintsunk!
    Így tudjuk elérni, hogy a címzett oldalán is megjelenjen az ajánlásunk.
  3. A nagy KÉK gomra kattintva kiválaszthatjuk az alábbi listából, hogy milye voltunk az ajánlás kérőjének:
    • Colleague: Kolégája, azaz egy cégnél dolgoztak
    • Service Provider: Szolgáltatói viszony, azaz alkalmazottja, alvállalkozója volt
    • Business Partner: Üzleti partner, azaz, együttműködtek, de nem mint ügyfél vagy kolléga

create-your-recommendation.png

Válassza ki, hogy milyen volt a viszony önök közt, milyen eredménye volt a közös munkájuknak:

  • Great Results: Superlative work, from concept to final output - Kiváló Munka - Felsőfokú munka, az ötlettől a kimenetig
  • Personable: Works well with colleagues and clients - Személyes - Jól dolgozik a kollégákkal és az ügyfelekkel is
  • Expert: Deep and detailed knowledge of the subject - Szakértő - Mély és pontos ismerete a témában
  • Good Value: Excellent work at a reasonable cost - Jó Ár Érték Arány - Szuper munka jó árért
  • On Time: Punctual at each step of the process - Határidőre elvégzett feladat - Pontos a folyamat minden lépésénél
  • High Integrity: Trustworthy, consistent, and reliable - Nagyon Becsületes - Megbízható, következetes és lehet rá számítani
  • Creative: Inventive, out-of-the-box ideas and implementation - Kreatív - Leleményes, különleges ötletei és megoldásai vannak

Kinek is írjunk ajánlást?

  • Csak olyanoknak írjunk, akiket ismerünk.
  • Csak olyanoknak írjunk, akik ismernek minket.
  • Csak olyanoknak írjunk, akiktől szeretnénk kapni ajánlást.

 

Mit írjunk?

Érdemes írnunk annak, akinek szeretnénk ajánlást írni, amiben megkérdezzük, hogy mi az a téma, ami mostanában a legfontosabb neki. Ezt azért jó tennünk, mert lehet, hogy mi 10 éve dolgoztunk, üzleteltünk, de azóta én már nem a riksa üzletben vagyok érdekelt, hanem a Linkedin az a téma, az a kereső szó, keyword, ami nekem a legfontosabb. Így nyilván jobban örülök egy ilyen témájú ajánlásra. De, SOHA Ne mi írjuk meg a saját ajánlásunkat, igen, azt írtam, hogy SOHA, ha még kéri is az ajánló!!!!

Sőt, azt is megkérdezhetjük, hogy milyen nyelven szeretné kapni az ajánlást. Mert én példáula mostanában magyaroktól magyarul szeretnék ajánlást kapni, a piacom - Magyarország - nyelve miatt.

 

Mennyit írjunk?

Ahogy már többször is írtam, annyit érdemes írni, amennyit el is olvasnak. Azaz egy 4-5 soros bekezdésnél többet NE írjunk, amúgy elég egy jó sor vagy pár jó szó is, és ha megkapjuk a hosszú ajánlást, akkor mindig kérjük meg az ajánlót, hogy tömörítse, akár 100-140 karakter is elég lehet.

LinkedIn Képzés logóSzeretne többet megtudni a Linkedinről magyarul, hatékonyabban használni a Linkedint, Céges oldalat építeni, vagy megtudni a cége hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?

Keresse meg a Linkedin-Képzést +36 70 932 8054

In English you can find us on DrLinkedin.com

A bejegyzés trackback címe:

https://linkedin-kepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr455260546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.