mi-a-linkedin-mint-hirdetesi-felulet.pngMi a Linkedin? Rég tettem fel ezt a kérdést. Hirdetési szemszögből viszont még soha. Hát legyen itt egy válasz!

Minden 5 Linkedin tag közül 4 döntéshozó. A tagok több mint 39%-a senior vagy magasabb vezetői szinten van.

28%-a a tagságnak dönt a cég pénzügyeiről.

Ez a világ legnagyobb szakmai, üzleti közösségi portálja.

Az oldal tagjai aktív, befolyásoló szakemberek. Üzleti gondolkodásúak. Iparági tartalmakat fogyasztanak, trendeket alakítanak ki, a cégek tartalmait elemzik, kapcsolati hálójukat kihasználva üzleteket hoznak tető alá.

Tehát mindegy, hogy döntéshozókat vagy véleményvezéreket akar-e valaki elérni hirdetésével, a Linkedin Ads segíthet neki.

Nagyon pontosan lehet vele célozni.
Nagy forgalmat lehet elérni általa.
Egyszerű felhasználói felülete van.
20 nyelven (adott esetben még magyarul is) lehet hirdetni.

Lépések:

  • alakítsunk ki egy célt
  • adjunk nevet a kampánynak
  • találjuk ki a célszemélyt
  • legyen neve
  • kora
  • pozíciója
  • adjuk meg munkahelyét
  • adjuk meg a skilljeit (készségek)
  • adjuk meg, hogy milyen földrajzi helye van (ez hazánban nem igazán releváns, de nagyobb országokban fontos lehet)
  • iparágba is soroljuk be

célozzunk

  • földrajzi helyre
  • vezetői szintre
  • cégnévre
  • iskolára
  • iparágra
  • készségekre
  • cég méretre
  • korra
  • pozíció névre
  • nemre
  • funkcióra
  • és csoportokra is célozhatunk

 

A Linkedin szerint 100 000 főre érdemes targetálni, míg a minimum célcsoport létszám az 1000 fő. 

10 földrajzi régióra tudunk fókuszálni. Magyarországon viszont sajnos csak egyre, Magyarországra.
A túl fokuszáltsággal a szórást levágjuk, ahol pedig még lehetnek potenciális döntéshozók.
Ugyanakkor a túl tág hirdetési kör is elvihet költséget és nem hozhat eredményt.

Cégre is lehet hirdetni, akár cég névre is. 

Ha névre célzunk, akkor hasonló cégeket feldob a Linkedin.

Ez egy nagyon speciális hirdetési forma és csak azoknak javalja a Linkedin, akik tisztában vannak az ilyen extrém szűkítés potenciális eredményével.

De lehet cég kategóriára is.

Vannak cégek, melyeknek csak 1, de van olyan is, melyeknek 10 000+ alkalmazottjuk van. Ugyanakkor van olyan is, ami nem adja meg a méretét. Ezt elkerülendő a Linkedin azt javasolja, hogy a "target size"-t (célcsoport mérete) "all size"-ra (minden méret) állítsuk be.

Van lehetőség Iparágra is lőni. Ebből 17 különbözőt lehet beállítani. Ezek már sokkal tágabb eredményt, célcsoportot adnak.

Pozíció névre, valamint funkcióra és vezetői szintekre is lehet targetálni.

Pozíció:
Itt, akár egy jó sourcer, már több névre is célozhatunk. Mondjuk így:

  • könyvelő
  • könyvvizsgáló
  • bérszámfejtő
  • adótanácsadó
  • pénzügyes

A Linkedin természetesen segít ebben is.

Funkció és Vezetői szint esetén az alábbi lehetőségeink vannak:
Ha különböző funkciókra lövünk, érdemes azt különböző kampányokba szerkeszteni, mivel a Linkedin nem szereti, ha egy egy nem jól teljesítő kampányt bindzsizünk, inkább zárjuk a rosszul teljesítőt be és koncentráljunk a jól funkcionálóra.
Vezető szintet megadnak a felhasználók, mígy kort nem, így ez biztosabb, mint az előbbi. Néhányan ugyan megadják a születési évüket, de nem kötelező.
Természetesen a fentiek kombinálhatóak.

Csoport tag, mint célcsoport
A Linkedin tagság 80%-a legalább egy csoportnak a tagja. 1,9 millió csoport van. A csoportokról most írtam 13 tanácsot. Érdemes elolvasni.
Itt is érdemes csoportonként új kampányt kezdeni.
Nem kell annak a csoportnak tagjának lenni, amelyik a célcsoportunk.

Érdemes ezt kiszervezni, mert nagyon sok munka. Szívesen segítünk ebben is.

LinkedIn Képzés logóSzeretne többet megtudni a Linkedinről magyarul, hatékonyabban használni a Linkedint, Céges oldalat építeni, vagy megtudni a cége hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?

Napi Linkedin Tippeket itt talál: Linkedin-Napi-Tippem.blog.hu

Keresse meg a Linkedin-Képzést +36 70 932 8054

In English you can find us on DrLinkedin.com

A bejegyzés trackback címe:

https://linkedin-kepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr405790918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.