Jeff Weiner, LinkedIn CEO érdekes adatai a LinkedIn növekedéséről
2012.09.08. 16:48
A Citi Technology Conference-en egy interjúban Jeff Weiner a LinkedIn CEO-ja, nagyon sok érdekes adatot tett közzé a LNKD (LinkedIn rövidítése a New York-i tőzsdén) növekedéséről, ahogy azt a - Yahoo! Finance-on olvastam.
A LinkedIn a nagy vállalatokat célozza bevételnövelési szándékkal, Weiner nem a felhasznéálók számát akarja növelni, hanem a saját szolgáltatásainak árait akarja növelni. Leginkább a zászlóshajó termékét, a Recruiter-ét.
Ez több, mint ésszerű ötlet, tekintve, hogy a LinkedIn kimagaslóan jól teljesített az elmúlt évben.
De van más terület is, ami növekedhet a LinkedIn háza táján; megjelenhetnek új terméke, amelyek új célcsoportokat érhetnek el, mint a rohamosan növekvő tagság (2012. márciusában 160 millió, július végén 175 millió tag) és a jövő generáció, a diákok részére.
A LinkedIn szeretne nagyobb részt kihasítani az amerikai 27 milliárd dolláros munkaerő szoftver/tool-kit piacából. És itt van, hogy mindezt Weinerék miként szeretnék elérni:
- A már korábban említett Recruiter-ben az eddigi 6000 amerikai dollár helyett az éves díj $ 8000-re emelkedik, amit a közeljövőben nem terveznek növelni.
- Jelenleg 12 000 nagyvállalati ügyfelük van.
- Több, mint 2 millió céges oldal van a LinkedIn-en. A héten (2012. szeptember 6.) a LinkedIn bejelentette, hogy elindul az új LinkedIn Céges oldal, kezdetben csak néhány nagy partnerükkel, mint a Citi, a Dell, a HP és a Philips. A teljesen új LinkedIn Céges oldal külalakról a következő bejegyzésemben írom majd...
- Néhány nagy cégnek akár több mint félmillió követője is van. Ezek lehetnek alkalmazottak, érdeklődők, versenytársak, vagy épp álláskeresők.
- Weiner szerint a legnagyobb vállalatok évente több miliió dollárt költenek a LinkedIn-en, míg egy kisvállalat havi $25-t költhet.
- Ahogy már megírtam a LinekdIn-nek 175 milliónál is több tagja van, míg a világon 600 millió fehérgalléros alkalmazott van, és a kékgallérosokról még nem is beszéltünk.
- A LinkedIn-nek több, mint 1,2 millió csoportja van, melyek közt van negyed millió tagos hatalmas csoport, és van a legnagyobb magyar csoport, a Hungary Business Society a maga 3626 tagjával.
- 75 000 fejlesztő dolgozik a LinkedIn alkalmazásokon, a LinkedIn saját API-jén (application programming interface, alkalmazásprogramozási felület).
- 25 városban van sales irodája, 18 nyelven lehet hirdetni.
- 2011-ben az egyedi látogatások (unique visitor) 10%-a (°!°) már a mobilokról jött, idén ez már 23% (°!°), de mivel a LinkedIn bevételeit az előfizetésekből nyeri, számára mindegy, hogy a forgalom honnan jön.
- Bár a tagság 62%-a nemzetközi, a bevételeinek csak egyharmada jön ebből. Ezen is szeretne Weiner változtatni. Nyilván ennek köszönhető (az amúgy drága, de nagyon hatékonyabb és targetálható hirdetés kattintásonkénti ára $2), hogy megjelent a 18 különböző hirdetési nyelv is. Végre.
Szeretnél többet megtudni a LinkedIn-ről magyarul, hatékonyabban használni a LinkedIn-t, Céges oldalat építeni, vagy megtudni a céged hogyan kommunikálhat jobban a LinekdIn révén?
Keresd meg a LinkedIn-Képzést +36 70 932 8054
Szerző: Bánki Tamás | DrLinkedin.hu
Szólj hozzá!
Címkék: hirdetés csoport linkedin portfolioblogger LinkedIn Profil Hungary Business Society Jeff Weiner LinkedIn Céges Oldal
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.