headlines.png

Már sokszor írtam és mondtam is, hogy a Linkedin egy énmárka növelő eszköz, avagy personal branding tool.

 

Mit is jelent ez? Azt, hogy a Linkedin aktivitásunk eredményeként a Linkedin Profilunk lesz az első találati eredmény a Google-en.

És itt van a 3 másodperc elve. Van, aki öt másodpercnek, más akár hetet is ad.

Tehát, 3-5-7 másodperc alatt kell megfognunk az olvasót, hogy foglalkozzon velünk. Nem azért nem foglalkoznak velünk, mert nem akarnak, hanem mert nem érnek ránk.

E-mailre kell válaszolni. Munkát kell elvégezni. Főnököt kell elkápráztatni. Részvényeseket kell profithoz juttatni. Tehát nincs időnk olvasni.

Akkor se fogják megnézni a profilját, ha Ön órákat ölt bele, hogy felépítse. Feltette a legjobb fotót, feltöltötte 100%-osra a profilját…

Nem érdekli őket! És nem rosszból, csak mert nincs idejük.

Rendben, de hogyan lehet mégis megfogni őket?

Egy ellenállhatatlan címsor/fősor megteszi a dolgát.

A Címsor Fontossága

A neve és a lakhelye mellett a fősor az, amit valószínűleg a legtöbb Linkedin tag látni fog Önből.

Ahol az ember aktív a Linkedinen, ott látszik a címsor (headline). Legyen az egy bejegyzés vagy komment egy csoportban, vagy egy keresési találat, esetleg egy főoldali bejegyzés; ha a képünkre viszi valaki az egerét, felugrik a címsorunk.

Ha tehát a fősor érdekes, akkor ránk kattintanak, ha álmosan ásítanak egy nagyot, akkor mennek tovább és másra esik majd a választásuk. Olyat kell írnunk, ami felkelti az érdeklődésüket.

 Az Átlag Unalmas Fősor

  • Owner at Valami Kft.
  • Mérnök at Híd Zrt.
  • HR at Kombájn Gyár
  • -- at --
  • Student at Corvinus

Ezek azok, amik soha nem indítják el az ujjunk a kattintás felé. Ön se kattintana ezekre ugye? Főleg nem az utolsó kettőre.

 

Titkos Fegyver az Ellenállhatatlan Fősorhoz

Egy jó fősorhoz nem kell különösebb tudás, képesség. Biztos vagyok benne, hogy Ön is tud egy jót írni akár 20 másodpercen belül.

Foglalkozzon vele inkább 20 percet, vagy akár harmincat is. Írja le. Majd még egyszer.

Olvassa el. Majd hangosan olvassa fel. Írja át. Olvassa fel, s megint írja át. Ahogy Samu Imre mondja az új TTT-t, tesztelni, tesztelni, tesztelni, majd átírni, s megint átírni és tesztelni.
Kérdezze meg kedvesét, vagy egy kritikus barátot, hogy mit gondol címsoráról.

Egyszerű a trükk. Célozza meg az olvasóit. Legyen egyértelmű, hogy kiknek szól, milyen megoldást hoz számára.

Nézzünk néhány jó példát:

  • Programozó vagyok. Raktárkészleteinek adok adatbázis kezelő rendszert, amivel mindig látja, mikor kell új árut rendelnie.
  • Szakács vagyok. Otthonában főzök thai, indonéz vagy indiai ételeket. Rendezvényekre is ki tudok települni.
  • Coach vagyok. Pszichológiai diplomával és MBA-vel. Nagyvállalati vezetői tapasztalattal és tudom segíteni döntéseit.
  • Linkedin tréner vagyok. Ismerem a Linkedin csínját-binját. Képzem magam, hogy segíthessem munkáját, karrierét

Látja, hogy mitől működnek ezek a címsorok?

Megoldást szállít a programozó, a raktárral rendelkező üzletembernek.
Kertipartijára hoz vendégeit lenyűgöző csodát a szakács, de szól a rendezvényszervezőknek is.
A Coach is a célcsoportjához szól.
Ahogy én is, mint Linkedin tréner (e cikk írása közben változtattam a fősoromat a magyar profilomon). Fontos viszont, hogy itt csak 120 karakternyi helyünk van, szóközökkel.

 

Rajta! Írja meg Fősorát!

Ha megírta, küldje el kommentben. Írjon akár többet, hogy másoknak is segítsünk vele.

li_juli_kulcsar_headline.pngA legjobb magyar Linkedin címsor, szerintem. Egyszerű, egyértelmű, és kiderül, hogy Julia mivel foglalkozik.

Ez a cikk nem készült volna el Taubert István nélkül, aki felhívta a figyelmemet Lori Taylor cikkére.

LinkedIn Képzés logóSzeretne többet megtudni a Linkedin-ről magyarul, hatékonyabban használni a Linkedin-t, Céges oldalat építeni, vagy megtudni a cége hogyan kommunikálhat jobban a Linekdin révén?

Keresse meg a Linkedin-Képzést +36 70 932 8054

In English you can find us on DrLinkedin.com

A bejegyzés trackback címe:

https://linkedin-kepzes.blog.hu/api/trackback/id/tr24977745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2012.12.28. 11:14:39

érdemes tovább gondolni mire lehet jó még egy ilyen okos bemutatkozás:

- névjegykártya, levél aláírás... szlogen
- audió logó, amit mondjuk egy liftben is elhadarsz bemutatkozás gyanánt... tudod, nem egy unalmas szöveg, amikor meg kérdezik mivel foglalkozol...
- ha elég rövid, akár PPC hirdetésnek is alkamas lehet

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2013.01.09. 12:37:50

ma de. 10 órakor élesedik egy idevágó posztom vallalkozasiotletek.com/ alatt

Őszintén várlak, és a meglátásaid is! ;)
süti beállítások módosítása